Andra år:

SuperPower & SuperPlay

SuperPower startades i ett läge då utvecklingen av elektroniska spel tog fart. Det var ännu osäkert om dator/tv-spel hade någon framtid, så de stora vinstkrävande aktörerna avvaktade, medan unga utvecklingsbolag bildades och kunde leka sig fram.

Pionjärandan var som inom musiken: att testa var kravlöst, att misslyckas gjorde inte så mycket, belöningen fanns i att man deltog och hade roligt. Eftersom ingen gjort det här förut saknades regler, ingen kunde påstå att man gjorde fel.

1993 hade tv-spel börjat nå ut till hemmen. Nintendos konsol Snes breddade spelandet efter sin första avverkade julhandel. Konkurrenterna antog utmaningen och trots att formatkrig uppstod blev tv-spelandet en positiv handling att hitta "sin grej" bland unga (o även lite äldre...)

Och att bevaka allt detta som journalist blev närmast ett privilegium...

recensioner

internetbevakning

(Bengt Dennis borde borde gjort något åt Bugs Bunny istället)

nyheter

Byteslicensen, del 2 + Peter Gabriel Explora cd-rom + Musik i VR